pro kiting a paragliding
reklamní blok
Já nemusím...
05.12.2012 / 08:30

Na štědrý den ženská nadává manželovi: "Od rána furt něco žereš, večer uvidíš tak pi.. a ne zlaté prase"!
Manžel se zasměje a říká: "Ne-ne, já nemusím, já už ji vidím..."
Web Tomáše Halíka
18.02.2013 / 15:54
Extra třída pro ty co mají něco v hlavě a vědí, že myšlení bolí...

mons. Prof. PhDr. Tomáš Halík Th.D.


 NÁVŠTĚVNOST
 uplynulých 50 dní
Šakal 18.07.2006 / 09:40 přečteno: 7676 x

kluzák: mercury axis
datum 2.7.2006
start i přistání: Fiesch Švýcarsko
vzdálenost podle ČPP je 78,51

popis:
Kvapem se blížil víkend, tak kníkám kámošům pár sms a za pár hodin jsme seděli v autě tři. Já, míra Volňásek a neřídící ředitel vozu Šcorpi, podotýkal: čeká nás hustej víkend. tam kam jedem se létají 200km tryangly a startuje se už v 10h, takže máme co dělat, aby sme to stihli a opravdu, ani ne v jednu sme byli připraveni na startu, jelikož sme s šetrným vozem míry volného, podnikli exkurzní hvězdicové výpravy po švýcarských pumpách LPG, kde nemají redukce na český patent :)

Na startu nebylo nikoho, jen nějaký zevl nevěděl zda v tento báječný den má letět, na což sem si později vzpoměl a nad hlavou se nám prohnala skupina swingů s nápisem mustang. scorpi prohlásil: jistě ty už se vracejí z prvního ramen dlouhého 40km, paráda svezem se s nimi na ty další dvě ramena i tak to slupnem za kylo.(je nutno poznamenat, že šef byl vybaven slušnou teoretickou přípravou o místních poměrech) šup hup, sme byli v základně. Sice šéf slyboval dostupy skoro 4litry , ale 3200 sme mu teda nezazlívali. Pod základnou sme se konečně rozhlédli a vytreštíly poprvé kukadla. hned pod námy se rozevřelo údolí nalité po okraj obrovským jazykem ledovce, vynoucího se snad 10km. Tasim foťák a peru to do něj. škoda, že sem ňáká fotka nejde uložit.

Překvapení, ale nekončila hned druhý asi 5m/s stoupák ukázal co mistní podmínky umí a já v duchu kontroloval přítomnost brožury o zdravotním pojištění, ovšem na dalším přezkoku je vše zapomenuto a zas mi to nedá, fotím a zžívám se s folklórní termikou. Po dvaceti km už mě to i začíná těšit, když tu vario vyvřískne tak, že se to nedá neuposlechnout. Během pár otoček se ocitám na místě, kde by měla byt základna, ale není, jelikož asi ještě neměla šanci se ani udělat. Což já bohužel jo a v duchu trhám brožůru, protože ji asi už nevyužiju. Zavspomínám na místního borce, jak suše podotkl " only hammer termic" a s díky pánu bohu se jak vymaštěnej velbloud ubírám dál vzdušnou savanou. rozhledy jsou prostě bonbastický. Vejšky na rozdávání a tak pedál a valím to co to jde a jujdá jako kdyby to bylo poprvé proberu se nějak podezřele nízko a pociťuji mocnost místní údolky, která se valí přez nasvícená žebra, jěž skýtají poslední možnost záchrany a také ukázkové rotorové termiky. Zkouším se chytit na bublinách nafukovaného žebra. Ano konečně se slily aspoň dvě bubliny. Zkouším to otočit ať tu nejsu na věky ne? Vždyť mám před sebou lán cesty, ale údolka je tak silná, že to nedá vzniknout něčemu slušnému a hned mě to vykopne do rotoru za žebro. Jau někdo mi odcizil padák. kouknu rači víc za sebe. Je to dobrý je tam, jen nemá tvar podle statní normy ČSN. Naštěstí to natažené ruce někde pod zadek, zpravily, čehož si všimly i ňáky dělňasové opodál, jáká to byla rána. a zdálo se, že mavají čímsi, snad půlitrama.

Dál už sem na nic nečekal a vyšrouboval sem normální stoupák přímo v závětří, kterej si mě sám rači našel (se na to nemohl asi dívat) a slybil mamince, že už to nikdy neudělám. Dál už to probíhalo podle běžného scénáře až do návratu na ofikl přistávačku, kde za zmínku stojí fakt, že ve 150m foukala centrální ůdolka cca10km/h. a u země úplně opačný směr s nárazy až 20. Střihovou hladinu sem bespečně poznal, protože mě to jaksi vykoplo z vykracování režimem spirála do něčeho podobnému wingoverům. Před místními borci sem si ani neuřízl ostudu, jelikož se mi povedlo před jebnutím sebou o zem vyndat nohy z kajaku a zkončit na svých nohách. což ohodnotili potleskem, a protože sem neměl v ruce maňásky, tak to asi bylo ok.

Večer sme se ve zdraví sešli v plném počtu. Šéf vlakem a Míra si stopnul místní kočičku, takže sme mu ani nemohli vyhubovat, že prý dobrovolně vyhnil :) Pivko a rozborka celé škály zažitých letových režimů, nám zabrala tolik času, že v 20h sme lascivně pozorovali jak od někud z protějších hor, vytéká skupina křídel s nápisy Mustang a do zastiněného údolí sedají tu jeden a tu druhý. Šéf zájezdu zabrblal: to zas bude na olc dvoukyl, takže usínáme ze slovy: tak zítra letíme s nimi a zhodujem se na tom, že to byl ale pěkný den, jen nám to nějak nejde z huby.....
Ovšem druhý den, už v 11h patřičně obroušeni předchozím dnem sme nastoupili v plné sestavě mezi borce s nápisy mustang a v očekávání, že se jim přilepíme na odtokovky, jak pravil mirek, sme dychtivě zaklekli do startovních bloků očekávaje výstřel. Vše proběhlo jak mělo a borci nás nechali úspěšně za sebou. Let se odehrával podle běžného scénáře, neboli pomodlit vytočit a skočit. Rameno o které sme včera přišli stálo opravdu za to. Létání na dosah syrových 4tisícových hřebenů je opravdu zážitek. vzpomněl sem si na kolouška, protože se mi dělalo místy i nevolno, za což určitě nemohou výhledy.

Jedním slovem, víkend prostě bonba a na zážítku nic nemění, ani fakt, že sme v neděli přistáli, sedli do auta a vystoupili doma v práci. Takže suma sumárum, sem spal od pátku do pondělku asi 16h :)

Jupí, kdy jedem znova??

David Šachl


Přidat názor (max. 1000 znaků)
Napište do políčka součet 10 a 8

Názory k článku

(18.07.2006/12:08)
Pěkný, Šakale, pěkný, seš literární talent! ..jen ten tschestyn ti moc nejde.. - Ale pokud přiznáš, žes byl pod vlivem omamné látky, pak by to dohromady celkem sedlo.. :-) Hanz (VV)
(18.07.2006/10:25)
Jupí! Hezky si to napsal :-) No až bude zasejc počasí, tak mě doufám vezmete taky, žejo? Štěpíno